Stimulační programy


Stimulační program Maxík

Program obsahuje 15 lekcí, dle zdatnosti dítěte jej lze absolvovat průměrně za jeden školní rok. Rodič pracuje s dítětem doma denně 10 minut, zadávání lekcí a konzultace se uskutečňují jednou měsíčně.

Celý program je koncipován tak, aby byla rovnoměrně posilována složka motorická, grafomotorická a percepční. Část motorická: obsahuje cviky na posílení dýchání, motoriky a motorické koordinace. Druhá část je věnována nácviku grafomotorických dovedností – prostřednictvím pracovních listů se zaměřením na úchop psací potřeby, vedení cíleného pohybu ruky ve směru psaní, uvolnění velkých kloubů k psaní. Třetí část obsahuje činnosti zaměřené na percepční rozvoj – posílení dílčích funkcí v těchto oblastech – zrakové a sluchové vnímání, prostorová orientace, intermodalita – schopnost přepínat mezi různými způsoby smyslového vnímání, serialita – schopnost řazení a v neposlední řadě posílení koncentrace pozornosti.


Neuro-vývojová stimulace

Jedná se o program tělesného cvičení, které odbourává přetrvávající primární reflexy. Primární reflexy hluboce ovlivňují základní fyzické a psychické reakční vzory.

Přetrvávající primární reflexy jsou kontraproduktivní pro optimální neurologický vývoj dítěte a mohou postihnout smyslové vnímání, řeč, rovnováhu, koordinaci pohybů, schopnost učit se a komunikovat.

 

Popis programu
Cviky se zadávají na konzultacích jednou měsíčně. Zadávané cviky napodobují pohyb vyvolaný primárními reflexy a tím dáváme mozku druhou šanci aby primární reflexy inhiboval a postupně se naučil správně kontrolovat fungování těla. Je nutné cvičit doma denně 10 min. Program trvá přibližně rok. 

Deficity dílčích funkcí

Jedná se o diagnostický a terapeutický program podle rakouské psycholožky Brigitte Sindelar, který podrobně zjišťuje a napravuje oslabení v základních funkcích (ve sluchovém a zrakovém členění, diferenciaci, paměti, intermodalitě a serialitě, v prostorové orientaci od úrovně hmatu, přes tělesné schéma, manipulaci s předměty v prostoru, až po orientaci v různě natočených vyobrazených tělesech). Na každou funkci jsou tři nápravné sešity, které postupně, krok za krokem, se stoupající náročností, oslabenou funkci napravují.

Program lze použít pro děti přibližně od poloviny první třídy až po děti dospívající.

Trénink funkcí se provádí každý den doma zhruba deset minut.

Kontrolní konzultace probíhají obvykle jednou za šest týdnů.