Individuální vzdělávání


Individuální vzdělávání pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami. Probíhá ve dvou konceptech.

 Pro předškolní děti jako Školička Sovička a pro školní děti jako Škola Sova.

Školička Sovička

Terapeutická mini školka pro zhruba pět dětí. Odehrává se jako dopolední intenzivní čtyřhodinovka (od 8,30 do 12,30). Obsahem je intenzivní rozvoj sociálních interakcí, řeči a komunikace, motoriky, dílčích funkcí zrakových, sluchových a prostorové orientace. 

Seznamování s běžnými tématy podle rámcově vzdělávacího plánu pro mateřské školy, učení se běžným dovednostem samoobslužným a běžné práci výtvarné a rukodělné. Rozvoj školních schopností a příprava na školu.


Škola Sova

Individuální vzdělávání ve skupině tří až pěti dětí. Vyučuje se první stupeň základní školy nebo první stupeň školy praktické či speciální. Každé dítě má svůj na míru ušitý individuální vzdělávací plán, svoje materiály, svoje tempo postupu.

Děti jsou často přihlášeni na domácí škole nebo na kombinovaném vzdělávání. Pokud to potřebují, tak jsou jejich maminky s nimi účastny na vzdělávání jako asistentky. Pokud lze a je to smysluplné, spolupracuje se s kmenovou školou a s SPC. (Některé děti mají individuální vzdělávání přímo napsané v doporučení pro školu od SPC).

Vyučování je rozšířeno v maximálně možné míře o speciálně – pedagogické nápravy funkcí a rozvoj řeči.

Vyučování probíhá jako dopolední čtyřhodinovka
(8,30–12,30 hodin).